Sunday, January 31, 2010

Kehidupanku bermula di Sabah..

Kini aku seorang perantau di Kota Marudu di negeri Sabah di bawah bayu. Penerbangan aku dari Kuala Lumpur pada pukul 12.00 p.m dan tiba di Kota Kinabalu jam 2.35. Kami disambut oleh wakil-wakil dari JPN Sabah dan daerah penempatan masing-masing. Tetapi wakil Kota Marudu datang pada pukul 4.30 p.m.
Nasib baik datang kalo x datang x tau la..Puan Jamnah, pegawai PPD Kota Marudu seorg yg amat baik dan begitu peramah. Kami berhenti makan di Tuaran dan meneruskan perjalanan. Pertama kali sampai di Kota Kinabalu, aku lihat keadaan membangun juga dengan lautan biru terbentang luas. Lebih kurang cam bandar KL..
Lepas tu teruskan perjalanan ke Kota Marudu. Oleh kerana, kami tiba lewat di Kota Marudu, yg hanya boleh kulihat kegelapan mlm kerana di sepanjang jalan tiada lampu jalan dan jalannya juga agak mencabar. Tetapi itu hanya di pertengahan jalan sahaja. /////
tiba di Kota Marudu, pergi ke PPD nk tgk ade org atau tidak..tapi mmg tidak ade org sbb jam dlm kul 9.00 p.m lebih kurang la. Pergi ke Taman T&G phase 2, kami ditumpangkan bermlm di sebuah rumah cikgu smk langkon. Kak Lily name tuan rumah tue..seorg yg baik hati n peramah jgk. Thanks akak tumpgkan kami semlman..

No comments:

Post a Comment